Ads 468x60px

Najčešća pitanja

Najčešća pitanja vezana za JDOO


Može li se osnovati JDOO bez ijednog zaposlenog kao u slučaju d.o.o.-a? 
Može.

Htio bih osnovati tvrtku JDOO i zadržati moj trenutni posao, pa me zanima da li ja kao zaposlena osoba mogu osnovati tvrtku JDOO?
Možete. Za osnivanje j.d.o.o. nema zapreka ako je osoba u radnom odnosu.

Zaposlen sam u jednoj firmi. Ako otvorim JDOO, moram li se kao direktor JDOO-a zaposliti u svom JDOO-u i uplaćivati doprinose?
Član uprave/direktor je funkcija koja se može obavljati bez zasnivanja radnog odnosa. Ne morate uplaćivati doprinose, jer ih već plaćate u firmi u kojoj ste zaposleni.

Nezaposlen sam. Ako otvorim JDOO, moram li se kao direktor JDOO-a zaposliti u svom JDOO-u i uplaćivati doprinose?
Ako nemate zdravstveno i mirovinsko osiguranje po drugoj osnovi, tj. ako ste nezaposleni, onda morate plaćati doprinose kao član uprave jdoo-a ili se morate zaposliti u svom jdoo-u (napraviti ugovor o radu) i plaćati doprinose kao zaposlenik. Nezaposleni koji osnuju JDOO gube status nezaposlenih na burzi.

Računi Online


Ako otvorim JDOO, trebam li plaćati doprinose i porez na dohodak, i koliko?
Ako ste zaposleni u nekoj drugoj firmi, i otvorite svoj jdoo, tada ne morate plaćati doprinose i ne morate se zaposliti u svom jdoo-u. A ako niste osigurani po drugoj osnovi, tj. ako ste nezaposleni, i otvorite svoj jdoo, onda morate plaćati doprinose kao član uprave jdoo-a (za članove uprave doprinosi su preko 2500 kn mjesečno) ili se morate zaposliti u svom jdoo-u (napraviti ugovor o radu) i plaćati doprinose kao zaposlenik, što je naravno puno bolje, jer se može ugovoriti minimalna plaća i nepuno radno vrijeme, pa su doprinosi puno manji (npr. ako prijavite rad od 2 sata dnevno, doprinosi su 281 kn).
Ugovor o radu sklapa se između jdoo-a (Vas kao člana uprave koji zastupa jdoo) i Vas kao fizičke osobe. U ugovor se ne smije staviti manja plaća od trenutno zakonom propisane minimalne plaće. Trenutno bruto min.plaća iznosi 3029,55 kn (neto: 2423,64). Ako u ugovoru odredite nepuno radno vrijeme, onda se plaća i doprinosi isplaćuju srazmjerno broju sati. Npr. ako odredite 2 sata dnevno, morate si isplaćivati neto plaću 605,91 kn, i uplaćivati doprinose u iznosu 281,76 kn. Isto tako vam i staž ide srazmjerno.
Znači, napravite ugovor o radu i onda se prijavite na mirovinsko i zdravstveno, kao zaposlenik u vlastitom jdoo-u. Prilikom svake promjene radnog vremena (npr. ako povećate rad sa 2 sata dnevno na 4 sata dnevno) trebate se prijaviti u mir. i zdr. (morate donijeti aneks ugovora o radu, ili novi ugovor o radu, ili odluku poslodavca o promjeni radnog vremena).
Što se tiče poreza na dohodak, njega ne plaćate ako vam je plaća manja od 2600 kn. Plaćate samo porez na dobit na kraju godine (dobit je razlika između prihoda i troškova). Plaća i doprinosi se računaju kao troškovi poslovanja.

Ima li JDOO ograničen broj djelatnosti? 
Broj djelatnosti jednostavnog društva s ograničenom odgovornošću nije ograničen.

Mogu li kao početnik ostvariti neke poticaje, kredit za nabavu opreme i početak poslovanja itd?
Za poticaje za samozapošljavanje morate se obratiti Hrvatskom zavodu za zapošljavanje.

Mogu li strani državljani otvoriti j.d.o.o pod istim uvjetima kao državljani RH?
Mogu.

Da li je moguće osnovati JDOO s temeljnim kapitalom koji je veći od 20000 kn ili nakon osnivanja JDOO s temeljnim kapitalom manjim od 20000 kn povećati temeljni kapital uplatom sredstava, ili se temeljni kapital može povećati samo iz zakonskih rezervi jdoo-a?
Nije moguće osnovati j.d.o.o. s temeljnim kapitalom koji iznosi 20000 kn ili više. Temeljni kapital se može povećati i novim uplatama, a ne samo iz zakonskih rezervi.

Na formularima stoji da Uprava ima samo jednog člana. Kakav je postupak povećanja članova uprave? 
Nije moguće povećati broj članova uprave, jdoo može imati samo jednog člana uprave.

Ima li troškova s prelaskom iz JDOO u DOO? 
Troškovi su isti kao kod povećanja temeljnog kapitala u društvu s ograničenom odgovornošću (oko 4000 kn).

Zakon definira da JDOO prelazi u DOO kada temeljni kapital prijeđe limit od 20000 kn, no nigdje ne definira točan proces tog prelaska. Događa li se to automatski?
Temeljni kapital ne treba miješati sa stanjem na transakcijskom računu. Poveća li jdoo odlukom članova društva temeljni kapital na 20000 kn ili na veći iznos, tada jdoo prelazi u doo.

Prijenos zakonskih rezervi u temeljni kapital ide automatski ili na drugi način?
Za povećanje temeljnog kapitala potrebna je odluka članova društva.

Znaju li se troškovi zatvaranja JDOO-a? 
Zatvaranje j.d.o.o. odvija se na isti način i pod istim uvjetima kao i zatvaranje d.o.o. Troškovi zatvaranja su oko 600 kn.

Koliko traje i košta likvidacija JDOO-a?
Za prestanak društva potrebna je odluka članova društva. Na likvidaciju j.d.o.o. primjenjuju se iste odredbe kao i za likvidaciju klasičnog d.o.o. (članak 472. Zakona o trgovačkim društvima). Minimalno trajanje likvidacije je 7 i pol mjeseci ne uzimajući u obzir pripremne radnje za pokretanje likvidacije. Likvidacija JDOO-a stoji oko 600 kn.


179 komentara:

Anonimno kaže...

s obzirom na potrebit poslovni prostor kod jdoo (u mom slučaju) može li se iznajmiti prostor u roditeljskoj kući (ujedno i moja adresa) ali ugovor bez cijene najma.
radi se o proizvodnji suvenira i drvene galanterije

Anonimno kaže...

Možete iznajmiti prostor u roditeljskoj kući, ali ne smijete staviti 0 kuna. Neće prihvatiti u Poreznoj upravi, stavite simboličan iznos 100,00 kn /m2 u Ugovor o najmu i jednostavno roditeljima nikad ne platite.

Anonimno kaže...

Pozdrav,
zanima me da koji je postupak za promjenu direktora (osnivača)u j.d.o.o?da li je to moguće uopće?

Anonimno kaže...

Moguće je. Otiđete kod javnog bilježnika, platite pristojbe i onda čekate rješenje trgovačkog suda.

Anonimno kaže...

da li sam s j.d.o.o duzan placati doprinose za zdravstveno kao osnivac tvrtke ili kao direktor ili kao zaposlenik?

Anonimno kaže...

Pogledaj odgovor na 5. pitanje.

Anonimno kaže...

Poštovani, jel može ko da di točno kaže da li je moguće kod osnivanja jd.o.o. prijaviti se na 4 sata, pošto moja knjigovođa kaže da bi trebalo prijaviti puno radno vrijeme jer da bi se ovi iz mirovinskog se mogli zainatiti te obračunavati direktorsku plaću.

tea koban kaže...

poštovani
otvorila bi jdoo, zanima me da li se moram zaposliti kao direktor tog jdoo-a ili imati neku drugu funkciju, jer sam cula da direktoru vise neda mirovinsko da se prijavi na minimalac. hvala

jdoo.info kaže...

Poštovana,
Morate napraviti ugovor o radu između Vas i jdoo-a kojeg zastupate Vi kao član uprave. U ugovor stavite minimalnu plaću. Na taj način će jdoo plaćati za Vas doprinose, pa nećete morati plaćati doprinose kao član uprave. Dakle, na mirovinskom, Vi kao poslodavac (vlasnik jdoo-a), prijavljujete zaposlenika (Vas) na minimalac ;)

tea koban kaže...

hvala puno na brzom odgovoru lp

Anonimno kaže...

Da li JDOO može za određene poslove angažirati osobu koja je u mirovini, na način da ta osoba volontira ili da ima neku minimalnu naknadu? Kakva bi bila procedura oko toga? Hvala.

Anonimno kaže...

ne želim više biti u statusu direktora u jdoo,koji je postupak i trošak istoga s obzirom da je jdoo od samog osnutka "u mirovanju" i nema nikakve rashode ni prihode. mogu li svoj status direktora prebaciti na vlasnika jdoo i time proći jeftinije?

Anonimno kaže...

Poštovani, nositelj sam OPGa i kao takav obveznik uplate doprinosa za zdravstveno i mirovinsko osiguranje. Sada mi se pruža poslovna prilika koja zahtijeva otvaranje j.d.o.o./d.o.o. Problem je u tome što se radi o zastupništvu jedne tvrtke u Slavoniji, a poljoprivreda bi i dalje ostala glavna djelatnost. Zanima me mogu li ja, a radi sudjelovanja u natječaju za europske fondove za ruralni razvoj, gdje uvjetuju transakciju 117 za opg, da je poljoprivreda osnovna djelatnost nositelja; biti prijavljen u svom d.o.o. kao zaposlenik, dakle ugovor o radu, a doprinose i dalje plaćate preko OPG. Osnovica u OPG je cca 2700, a u d.o.o. puno veća. Postoji li mogućnost da doprinose plaćam prkeo OPG u iznosu koji bi bili da idu preko d.o.o. jer napominjem poljoprivreda je osnovna djelatnost i vrlo je važno da na transkaciji 117 se to i vidi. Hvala

Anonimno kaže...

Pozdrav,zanima me sto napraviti. Vlasnik sam jdoo,i prestao sam sa radom,nisam isplatio 3 zadnje place,a jedini sam zaposlenik u firmi. Sto sad napraviti i na koji nacin se rijesiti ovog problema. Novaca za isplatu zaostalog trenutno nemam

Anonimno kaže...

Poštovani,

željeli bi smo otvoriti trgovinu pčelarskog pribora,opreme,prodaja meda i proizvoda od meda...
Da li je to sve moguće napraviti uz otvaranje j.d.o.o?Molim Vas pomozi te mi savjetom.Šta sve trebamo napraviti i kakvim zakonima podliježemo?Kome se sve treba obratiti?
Hvala Vam na utrošenom vremenu

Unaprijed zahvalni

Anonimno kaže...

1)Poštovani, ako otvorim firmu u kojoj sam član uprave/direktor, mogu li se u toj istoj firmi zaposliti kao primjerice konzultant, a ne na radno mjesto direktora, ako sam jedina zaposlena u istoj firmi? može li onda ta firma biti bez osobe zaposlene na radnom mjestu direktora, odnosno radnom mjestu koje i se tako zvalo.
2) Mogu li se kao osoba sa visokom stručnom spremom prijaviti na to radno mjesto pod srednjom stručnom spremom i prema tom iznosu isplaćivati doprinose?
Puno hvala unaprijed!

Anonimno kaže...

Poštovani,
supruga ima otvoren j.d.o.o. i poduzeće normalno posluje. Zanima nas da li
postoji granica u prometu poduzeća kada j.d.o.o. mora preći u d.o.o.
Npr. ako sa napravi više od milijun kuna godišnji promet?
Hvala

igor ivsic kaže...

dan...
zanima me otvaranje j.d.o.o. ,a u mirovini sam...,moram li za sebe plačati doprinose i dali mi se mirovina smanjuje-zamrzava ?

Anonimno kaže...

dobro vece zanima me otvorio bi jdoo al imam duga u banki dali je moguce otvorit jdoo ako si zaduzen

Anonimno kaže...

Postovani, otvorila sam j.d.o.o prosle godine da bih mogla iznajmit caffe bar u kojem sam radila kao zaposlena i bila uredno prijavljena, sada izlazim iz najma i zanima me dali i dalje moram placat sebi doprinose ili se mogu prijavit na burzu makar sam direktor u svom j.d.o.o

Anonimno kaže...

Zanima me dali se moze jdoo prenjet na drugu osobu i time ga se "rijesit" il "prodat"??

Anonimno kaže...

Poštovani,

mora li osoba koja je strani državljanin i zaposlena u inozemstvu, a želi osnovati jdoo u RH, (1) sama sebi isplaćivati plaću, (2) plaćati doprinose ili (3) zaposliti drugu osobu u društvu?

Unaprijed zahvaljujem! S poštovanjem, Ivan

Anonimno kaže...

Pozdrav,
ukoliko otvorim jdoo kao zaposlena osoba, vidim da ne plaćam nikakve doprinose za sebe itd.. Ali me zanima koji su mi "fiksni" troskovi ukoliko imam recimo svega 2-3 računa mjesečno, i to ne bi prelazilo godišnje nekih 15-20 tkn.
Znači knjigovodstvo bi iznosilo neku malu cifru jer je malo računa, kakve fiksne troškove bih imao? Komora, itd?
Na kraju se plaća porez na dobit još naravno.

Hvala

Anonimno kaže...

Pozdrav. Otvaram jdoo (frizeraj) nemam polozen majstorski. Da li mogu zaposlit nekog?

Anonimno kaže...

Postovani

Otvaranjem jdoo sam se automatski prijavila u Sustav PDV jer mi je receno da ne mogu dobiti carinski broj ni poslovati sa inozemstvom ukoliko nisam u sustavu. Bavim se dizajniranjem odjece i proizvodnja mi je u Indoneziji nakon cega proizvode cu slati u Hrvatsku. Zarada jos ne postoji ali nece prelaziti 80000kn. S obzirom na Ugovor Hrvatske i Indonezije o dvostrukom neoporezivanju, nisam u obvezi placati porez pri uvozu, samo carinu. Dal onda moram biti u sustavu PDV-a?!

Anonimno kaže...

Poštovanje,
Dvojica kolege i ja osnovali smo jdoo, oboje kolege su zaposleni i jedan od njih je direktor, tj član uprave. Međutim, ja nisam zaposlen pa me zanima dali kao osnivač, član društva gubim pravo na zdravstveno osiguranje i dali se trebam zaposliti u tom jdoo?

Anonimno kaže...

ne vidim odgovor na pitanje: da li JDOO mora preći u DOO ako zbog velikih prihoda i velike dobiti kroz obveze izdvajanja pričuve i povećanje temeljnoig kapitala pređe 20.000 kn? Da li mora ili samo može?

Anonimno kaže...

Poštovani,

uz stalno zaposlenje na puno radno vrijeme, otvaram j.d.o.o. za ugostiteljsku djelatnost, točnije caffe-bar.
Moje pitanje se odnosi da li kao direktor društva, ali bez zaposlenja u j.d.o.o. već kod drugog poslodavca mogu povremeno obavljati sve poslove vezane uz caffe-bar, uključujući i posluživanje?
Ili za tu svrhu moram biti zaposlenik u j.d.o.o.?

Hvala na pomoći

scintilla kaže...

Poštovani,
imam j.d.o.o. vec 2godine u kojemu sam i direktor. Nedavno sam ponovno postala redovni student (prije sam bila radnik na minimalcu), te radim sa svoj jdoo preko student servisa. Zanima me dali si moram plačati one doprinose za članove uprave ili se osiguranje preko fakulteta i ono solidarno mirovinsko preko student servisa broji pod "osiguranje po drugoj osnovi"? Te koja bi mi tu bila najbolja opcija?

hvala unaprijed!

Anonimno kaže...

Poštovani,

zanima me odgovor na sljedeće pitanje:
Tvrtka (j.d.o.o.) je u tri godine poslovanja ostvarila iznos dobiti da može sukladno Zakonskim obvezama (zadržavanjem 25% dobiti) prijeći iz j.d.o.o. u d.o.o..

Budući da je za povećanje temeljnog kapitala iz zadržane dobiti potrebna revizija, zanima me da li se uplatom 20.000,00 kn vlastitih sredstava za povećanje temeljnog kapitala ova revizija može izbjeći?

Unaprijed hvala na odgovoru!

Anonimno kaže...

Poštovani,
imam j.d.o.o. i planovi nisu uspjeli pa sada samo gomila troškove.
Da li i kako mogu prestati raditi? Kako se napravi to zaustavljanje?
Da li ga moram odmah likvidirati? Ili može biti u nekom recimo mirovanju?
Što sa potraživanjima i dugovanjima?
Kako se pokreće likvidacija?
Hvala na odogovoru.
S poštovanjem!

Anonimno kaže...

Poštovani,
Pročitao sam da j.d.o.o. može imati samo jednog (1) člana Uprave. Znači li to da ne može onda imati više osoba ovlaštenih za zastupanje?
Hvala

Virtualni poslovni centar Zagreb kaže...

U koliko Vam je potreba pomoć za otvaranje j.d.o.o./d.o.o., najam virtualnog ureda, knjigovodstvene usluge i dr. slobodno nam se obratite na vpczagreb@gmail.com.
Cijene naših usluga su osjetno niže od konkurencije.

Tu smo za Vas,
Virtualni poslovni centar
Matka Baštijana 54, Zagreb

Anonimno kaže...

Poštovani,

Zaposlen sam u tvrtki na puno radno vrijeme. Sezonski posao 4 - 5 mjeseci. Zaposlio bi djelatnika koji bi radio 8 sati, da li bi mogao kao član uprave, raditi u tvrtki navečer jer je sezonski posao čartera koji će raditi od 09.00 do 21.00.

Marko Fuček kaže...

ŽENA ĆE MI SADA OTVORITI J.D.O.O. I BITI JEDINA ZAPOSLENA JER UZIMA POTICAJ ZA SAMOZAPOŠLJAVANJE I MORA BITI PRIJAVLJENA 1GOD NA MINIMALCU I UPLAĆIVATI SI DOPRINOSE.
DALI SE ONA U TIH GODINU DANA MOŽE ZAPOSLITI KOD DRUGOG POSLODAVCA, A DA SI SAMA DALJE UPLAĆUJE DOPRINOSE DO ISTEKA GODINE DANA POSLOVANJA NJEZINOG J.D.O.O.-A, A ONDA PREBACI DOPRINOSE NA SVOG NOVOG POSLODAVCA A ONDA NASTAVI RADITI U SVOM J.D.O.O.-U?

Inkubator kaže...

U siječnju sam osnovao j.d.o.o. i jedini sam osnivač (direktor)i nemam zaposlenih. Pokušao sam u mirovinskom i zdravstvenom saznati trebam li šta plaćati jer sam u vojnoj invalidskoj mirovini i dobio sam 5-6 različitih odgovora pa se lako može zaključiti da ni oni točno ne znaju.
Zanima me trebam li šta plaćati ili ne!!!!!

Solventa.hr kaže...

Odgovori na anonimna pitanja 2016.:

1. uplatom 20.000 kn u svrhu temeljnog kapitala naknadno ne može se izbjeći revizija, jer se isto radi o povećanju temeljnog kapitala za koji je potrebno napraviti reviziju.

2. Likvidacija jdoo - potrebno je donijeti odluku, napraviti završno financijsko izvješće i početno likvidacijsko, kod bilježnika napraviti potrebne dokumente i prijaviti u sudski registar početak likvidacije. Trošak likvidacije je cca 700 kn.

3. Jdoo može imati 3 osnivača, i samo jednog člana uprave - direktora koji zastupa tvrtku.
Može se dodijeliti prokura nekoj osobi za zastupanje tvrtke, potrebno je kod bilježnika oobaviti potrebne radnje i upisati prokuru u sudskom registru. Prokurist ima ovlasti zastupati tvrtku, jedino što ne može je prodavati imovinu tvrtke niti pokretati stečaj, likvidaciju i slično.

4. Charter poslovanje - navedeni posao ima obilježje radnog odnosa te ne možete raditi kao član uprave na poslovima iznajmljivanja. Ono što možete je uz pismenu suglasnost stalnog poslodavca prijaviti se prema čl.61 Zakona o radu na 1 sat dnevno dodatno, plaćati doprinose, plaću, može biti ugovor o dopunskom radu na određeno za tih 4-5 mjeseci nakon čega radite odjavu. Minimalni iznos prijave za 1 sat dnevno je cca 400 kn bruto 1.

Solventa.hr kaže...

Marko FUček:

takvo što nije moguće, ako uzme poticaje mora cijelo vrijeme biti prijavljena u svojoj tvrtki u tih godinu dana.

Ono što bi bilo moguće je da se uz pismenu suglasnost svoje tvrtke dodatno zaposli najviše do 8 sati tjedno kod drugog poslodavca prema čl.61 Zakona o radu.

Tada bi normalno plaćala doprinose na puno radno vrijeme kod sebe, a poslodavac bi joj plaćao za tih 8 sati tjedno doprinose i plaću - bez korištenje osobnog odbitka budući porezna kartica ostaje kod poslodavca gdje je prijavljena za stalno.

Solventa.hr kaže...

Inkubator:

ako ste u punoj starosnoj mirovini tada imate pravo zaposliti se do najviše 4 sata dnevno tj pola radnog vremena, minimalno 1 sat dnevno a da vam se mirovina ne obustavlja.

Budući da član uprave - direktor mora biti prijavljen po nekoj osnovi inače bi se trebao prijaviti kao član uprave gdje je velika osnovica, tada bi vam bilo najbolje da se prijaviti kao radnik.

Ako kojim slučajem niste u punoj starosnoj mirovini, tada trebate nekog drugog staviti kao direktora, a sebe maknuti da vam ne obustave mirovinu.

Ivana kaže...

Postovani otvorila bi jdoo ali imam nesto sitno duga za porez na auto i dopunsko osiguranje.Dali je uopce moguce otvorit obrt

zuza kaže...

Poštovani,
Ako je direktor J.d.o.o. prijavljen na pola radnog vremena može li zaposliti djelatnika na puno radno vrijeme?

Lp i hvala

Vanja Bossi kaže...

Postovani, dali jdoo mora imati zaposlenu osobu sa odredjenom strucnom spremom ukoliko se zeli baviti djelatnoscu za koju se trazi majstorski ispit (kod obrta). Dakle konkretnije,, kozmeticki salon u kojem nisu zaposleni kozmeticari.
Pitanje br.2. Dali ako se ja kao osnivac jdoo prijavim kao radnik na sat vremena dnevno (kako bi placao manje doprinosa) ,moram imati drugog direktora ali sam ujedno i dalje direktor ili i radik istovremeno?
Pitanje br.3 Ako jdoo registriram na umirovljenika,dali se placaju neki doprinosi (obzirom da je umirovljenik vec osiguran)?

Hvala

Solventa.hr kaže...

Ivana @ možete otvoriti obrt, no vjerovatno će vam sjesti na račun obrta i pokupiti dugovanje.

zuza @ može direktor biti na pola radnog vremena i zaposliti radnika na puno radno vrijeme.

Vanja Bossi @ kod tvrtke bitno je da je registrirana djelatnost kojom se bavite, struku radnika Vam neće provjeravati, no radnik u kozmetičkom salonu trebao bi biti kvalificiran na neki način, može to biti i tečaj, ne nužno škola.

Možete biti direktor i prijaviti se kao radnik na sat vremena dnevno, znači zaposlenik ste na nepuno radno vrijeme i istovremeno obavljate funkciju direktora.

Umirovljenik može biti osnivač (vlasnik), no ako je i direktor može biti prijavljen na maksimalno 4 sata dnevno ako je u punoj starosnoj mirovini a da mu se ne obustavlja mirovina. U suprotnom mu se obustavlja mirovina, te ne može biti direktor bez plaćanja doprinosa u nijednom slučaju.

Idhv kaže...

Poštovani
Dali mogu otvoriti jdoo i bavit se npr elektro radovima ako nemam tu struku.odnosno dali ima uopce nacin da otvorim

Idhv kaže...

Poštovani
Dali mogu otvoriti jdoo i bavit se npr elektro radovima ako nemam tu struku.odnosno dali ima uopce nacin da otvorim

Anonimno kaže...

Postovani.. Tu pišete kako se vlasnik jdoo-a mogu prijaviti kao radnik u svojoj firmi na pola radnog vremena i na minimalac?! To nije tocno! Ja sam dobila dug za hzzo zbog toga! Trebala bih placati doprinose prema direktorskoj osnovi ...molim objasnjenje

Solventa.hr kaže...

Idhv @ možete otvoriti jdoo i baviti se elektro radovima, normalno da bi elektro radove trebao obavljati stručan djelatnik, no nema zapreke da Vi kao vlasnik otvorite tvrtku ako nemate kvalifikaciju.

Anonimno @ hzzo je u 2015. godini slao opomene o čemu se u više navrata pisalo radi njihovog tumačenja članka zakona, no krajem godine to je obustavljeno. Provjerite prijavu i da li ste u njoj naveli da je osnova osiguranja radni odnos.
Udruga poslodavaca je upozorila na sporno tumačenje hzzo-a i neutemeljenost istog, budući zakon o mirovinskog osiguranju te hzmo ne spominju riječ "druga" pravna osoba već ako je direktor obvezno osiguran po drugoj osnovi tada ne plaća doprinose kao član uprave.

Anonimno kaže...

Poštovani
Recite mi dali se jdoo može zatvoriti ako je poslodavac dužan državi za doprinose koje nije plaćao radnicima

Solventa.hr kaže...

Poštovani,

možete pokrenuti likvidaciju i u postupku podmiriti dugovanja prema državi.
U suprotnom ako postoje razlozi možete pokrenuti stečajni postupak.

Anonimno kaže...

Ja radim u tom jdoo.U slučaju da vlasnik jdoo proglasi stečaj ko će nama radnicima podmiriti dugovanja doprinosa za 10 mj.koliko nam je dužan.Jel to nama država podmiruje pa kasnije njega tereti ili šta?

Solventa.hr kaže...

Poštovani,

navodite da nisu podmireni doprinosi, a ne spominjete neto iznose. Ako plaća nije isplaćena u cijelosti morali ste dobiti NP1 obrasce s kojima ste mogli u Fini pokrenuti ovrhu poslodavca, osim toga s istim obrascima možete se obratiti i Inspektoratu radu ili zatražiti pokretanje stečaja radi neisplate plaća. Nadalje čl.132 Kaznenog zakona propisana je kazna poslodavu radi neisplate plaća. Tako da imate nekoliko pravnih instituta za prijavu svojih potraživanja.

Ono što vas vjerovatno zanima je da nemogućnost utjecaja radnika na uplatu doprinosa od strane poslodavca ne utječe na pravo niti visinu njihove mirovine. Od utjecaja na visinu mirovine može biti samo nepostojanje dokumentacije o isplaćenoj plaći na temelju koje se računa mirovina, ali i u takvom slučaju Zakonom o mirovinskom osiguranju je propisan način izračuna visine mirovine.

Anonimno kaže...

Poštovani,
Ukoliko sam zaposlen na pola radnog vremena u drugoj firmi, moram li u svom jdoo biti zaposlen drugu polovicu ranog vremena i placati doprinose?
Unaprijed zahvaljujem na odgovoru.
Lp

Anonimno kaže...

Kako da ja kao zaposlenik druge firme i Direktor u svojoj firmi bez zasnivanja radnog odnosa sebi novac iz firme?

Anonimno kaže...

Kako da ja kao zaposlenik druge firme i Direktor u svojoj firmi bez zasnivanja radnog odnosa isplatim sebi novac iz firme?

Solventa.hr kaže...

Poštovani,

ako ste zaposleni na pola radnog vremena drugdje ne trebate se prijavljivati u svojoj firmi.

Ako niste zaposleni u svojoj firmi možete si isplatiti dobit ukoliko ista postoji uz plaćanje 12% poreza i prirez, svaka druga isplata smatra se drugim dohotkom te podiježe obračunu doprinosa, poreza i prireza. Nemate pravo na neoporezive primitke ako niste zaposlenik.

Unknown kaže...

Postovani,zanima me koliko iznose doprinosi za puno radno vrijeme ako se prijavim kao zaposlena osoba u svojoj tvrtci a ne kao direktor?hvala

annchy bratelj kaže...

I molim vas gdje bi mogla potraziti pomoc za izradu poslovnog plana?jer u hzz je nisam uspjela dobiti:(

annchy bratelj kaže...

I molim vas gdje bi mogla potraziti pomoc za izradu poslovnog plana?jer u hzz je nisam uspjela dobiti:(

Anonimno kaže...

Postovani,
ukoliko je sjediste firme izvan Hrvatske (UK), moram li za poslovanje u Hrvatskoj osnovati podruznicu. Bavio bi se u Hrvatskoj trgovinom u tranzitu.
Hvala
Lp

Anonimno kaže...

Pošotvani,

zaposlen sam na puno radno vrijeme. Zanima me mogu li otvoriti jdoo bez i jednog zaposlenog (to znam da mogu) te tako izdavati račune? Točnije, moje pitanje je moram li imati nekoga zaposlenoga da bi izdavao račune? Isto tako, postoji li nekakvo minimalno ograničenje za zaradu? Moglu li uplatit 5000 kuna početnog kapitala i onda od toga plaćati obveze koje nastaju dok jdoo ne počne zarađivati?

Hvala.

Anonimno kaže...

Poštovani,
trenutno sam zaposlen kao web developer u obrtu za računalne djelatnosti na neodređeno. Zanima me da li mogu otvoriti j.d.o.o. sa istom djelatnosti? Tj. zanima me da li je to ograničeno zbog mogućeg sukoba interesa?

Solventa.hr kaže...

Unkown@
Doprinosi za puno radno vrijeme na minimalcu okvirno iznose 1.200 kn.

annchy bratelj@
Pokušajte pomoć potražiti u nekom knjigovodstvenom servisu.

Anonimno@
Ako je sjedište u UK a namjeravate raditi ovdje trgovinu svakako bi bilo uputno otvoriti podružnicu.

Anonimno@
Možete izdavati račune i Vi kao osnivač tvrtke, možete uplatiti 5.000 kn temeljnog kapitala i od toga plaćati obveze, minimalno ograničenje zarade ne postoji. Ono što kao osnivač i direktor ne smijete je raditi ono što ima oblik stalnog radnog odnosa.
No imate mogućnost i zaposliti se na npr.1 sat dnevno po čl.61 Zakona o radu kao dodatno zaposlenje uz pismenu suglasnost poslodavca kod kojeg radite puno radno vrijeme.

Anonimno@
Ako se namjeravate baviti istom djelatnošću kao i Vaš poslodavac trebali bi dobiti pismenu suglasnost poslodavca radi zabrane konkurencije, u suprotnom Vas poslodavac može tužiti da ste mu uzeli klijente, novac i slično te tražiti odštetu.


Anonimno kaže...

Postovani, zelio bih otvoriti jdoo. Sve vezano za doprinose mi je jasno osim jedne stvari. Sto ako u tekucem mjesecu ne zaradim dovoljno za doprinose. Da li taj mjesec jednostavno preskocim ili te doprinose treba nadoknaditi?

Solventa.hr kaže...

Ako nemate za podmiriti plaću podnosite JOPPD obrazac sa oznakom neisplaćene plaće Poreznoj upravi, te ste prema zakonskih propisima dužni prvi naredni dan nakon dospijeća u Finu podnijeti zahtjev za blokadu računa, te sami sebe ovršiti, ako u naredna 3 dana ne uspijete podmiriti plaću podnosite AORPSu zahtjev za isplatu minimalca te državi tada tereti Vas (osim ako se radi o isplati plaće članu uprave, tada nemate to pravo).

Anonimno kaže...

Rjesenjem HZMO mi je oredesn postotak invalidnosti od 60%. Da li imam pravo na povlastice sto se tice mjesecnih placanja i davanja?

Anonimno kaže...

Postovani, je li moguce otvoriti jdoo ako imam dugovanje za dopunsko zdravstveno osiguranje? Hvala

Anonimno kaže...

Postovani dali je mogucce dobiti kredit hbor-a za jdoo a kao fizicka osoba imam kredit u poslovnoj banci? Hvala na odg

Solventa.hr kaže...

Anonimno@

Imate pravo na uvećanje osobnog odbitka za 0,3 radi djelomične invalidnosti, što znači da Vam je osnovni osobni odbitak od 2.600 kn uvećan za 780 kn te taj dio plaće je neoporeziv.

Dug za dopunsko zdravstveno bi trebalo podmiriti prije otvaranja.

Krediti HBOR-a ovise o pojedinačnoj liniji i samim uvjetima, tako da je teško generalizirati može li se nešto ili ne može, pretpostavljam da će gledati i HROK za Vas ako ste odgovorna osoba, te kontrolirati preostalu kreditnu sposobnost, što znači opet ovisno o visini Vaše plaće imate li dovoljno sredstava za podmirivati ostale obveze.

Maja Sebalj kaže...

Postovani,

Po Vasem strucnom misljenju, je li bolje i splativije otvoriti pausalni obrt ili j.d.o.o. za usluge vodjenja grupa? Osim toga zanima me ukoliko bih htjela podnijeti prijavu za poticaje za samozaposljavanje u hzz koja od opcija bi mi bila preporuciva?

1. minimalna placa/doprinosi
2. porezi

Solventa.hr kaže...

Maja Šebalj@

Najjeftinija varijanta je paušalni obrt, također što se tiče samih poticaja oni ne ulaze u godišnje primitke paušalca, o čemu je porezna dala mišljenje (ranijih godina je bilo nesporazuma oko istih).
Doprinosi paušalca iznose cca 1.200 kn mjesečno, tromjesečno se plaća 156 kn komore, imate naknadu banke za vođenje računa, te porez ovisno o poreznom razredu.

Anonimno kaže...

Molim objašnjenje direktora kao poreznog jamca. U slučaju dugovanja tvrtke kako se država naplaćuje?;

Igor U kaže...

Pozdrav, zanimame ima li j.d.o.o. Neki određeni iznos godišnjeg prometa koji je ne oporeziv kao npr. kod zadruge?

Anita M kaže...

Poštovani,
zanima me koje je najisplativija opcija za legalizaciju rukotvorina koje sama izrađujem ukoliko sam redovito zaposlena u drugoj firmi i prodaje je često neredovita jer ovisi o tome koliko posla imam sa strane. Da li postoji opcija jdoo + ugovor o dijelu?Hvala

Solventa.hr kaže...

Igor U@
Nema, kompletna dobit je oporeziva s 20%.

Anita M@

ako se radi o rukotvorinama koje sami izrađujete najpovoljnije rješenje vam je kućna radinost, jednostavno otvaranje/zatvaranje pri uredu za gospodarstvo, godišnje smijete primiti cca 79.000 kn.

Anita M kaže...

Hvala Vam na odgovoru. Nevezano za troškove otvaranja kućne radinosti, ukoliko sam već zaposlena, tj. poslodavac mi plaća doprinose za zdravstveno i mirovinsko, ja sam dužna plaćati iste doprinose i za kućnu radinost. Ako su mi mjesečni primici od kućne radinosti do 400 kn mjesečno, znači ispod osnovice, da li to znači da ne moram plaćati doprinose od kućne djelatnosti već samo porez?

Solventa.hr kaže...

Anita M@

ako otvorite kućnu radinost i prijavite paušalno oporezivanje, to se smatra drugom djelatnosti uz radni odnos, doprinose plaćate jednom godišnje a osnovica je paušalni dohodak.
Plaćate mirovinsko 20% (15+5) i zdravstveno 15%.

Anonimno kaže...

Poštovani/a,

Zaposlen sam u inozemstvu i otvorio bih jdoo kao član uprave/direktor. Kako već plaćam doprinose za zdravstveno i mirovisnko u inozemstvu, zanima me kako to uskladiti s hrvatskih doprinosima. Zaposlio bih dvoje radnika i odveo ih na rad u inozemstvo. Hvala unaprijed na odgorvoru.

Unknown kaže...

Poštovani,
Zanima me može li j.d.o.o. izvoziti svoj proizvod u BiH i Srbiju?

Anonimno kaže...

Postovani zanima me ako otvaram jdoo dali smeta to sto sam duzan za dopunsko osiguranje?
jer drzavi nisam nista drugo duzan ( tipa za place doprinose i mirovinsko, jer nikada nisam imao nista na sebi firmu ili obrt) nego za mobitele na pretplatu i kredit koji je na fini?..
unaprijed zahvaljujem

Solventa.hr kaže...

Anonimno@

ako ste zaposlenik tvrtke u EU i imate prebivalište tamo, tada trebate tražiti potvrdu A1 uz koju možete biti direktor/član uprave a nezaposlen u RH, obzirom da potvrdom A1 dokazujete da ste obvezno osigurani u drugoj članici EU i da je ona nadležna za plaćanje doprinosa.

Što se tiče zapošljavanja i odvođenja ljudi u inozemstvo, nije specificirano radi li se o EU, ako je tako, također će ih se trebati prijaviti kao izaslane radnike, i tražiti na našem mirovinskom potvrdu A1 za navedene radnike.

Unknown@

Može jdoo izvoziti robu, potrebno je samo izvaditi EORI broj na carini.

Anonomno@

Dug za dopunsko osiguranje nema veze s otvaranjem tvrtke.

Anonimno kaže...

Može li jedna osoba otvoriti dva J.D.O.O.-a sa istom djelatnošću?

Solventa.hr kaže...

Anonimno@

Može jedna osoba otvoriti 2 jdoo sa istom djelatnošću.

Krešo kaže...

Planiram otvoriti jdoo. U početku poslovanja imat ću više povrata pretporeza po ulaznim računima nego obveze plaćanja porezna po izlaznim računima. Koliko dugo Porezna uprava to neće smatrati spornim, odnosno mogu li mjesečno prvih 6 mjeseci samo tražiti povrat zbog kupovine računala, mobitela, namjestaja potrebnih za rad nove tvrtke, u visini od 1000-2000 kn mjesečno, dok iznos izlaznih računa ne prijeđe iznos ulaznih?

Solventa.hr kaže...

Krešo@

Možete tražiti povrat pretporeza svaki mjesec, knjigovođa će Vam pripremiti zahtjev za povrat, i ulazne i izlazne račune koji će ići na pregled u Poreznu. Kad pregledaju račune ako nema ništa sporno odobrit će povrat koji će Vam isplati na žiro račun tvrtke. Uobičajeno sam postupak traje cca 30-45 dana.

Anonimno kaže...

Poštovani, ako direktor u jdoo-u sklapa ugovor o radu na minimalnu osnovicu da li naziv radnog mjesta mora biti pomoćni radnik ili može biti i direktor? Koliko direktor kao uposlenik na puno radno vrijeme u jdoo-u smije zakonski raditi? Samo 40 sati tjedno?

Anonimno kaže...

Poštovani,sto je najisplativije za proizvodnju kolača,jdoo ili obrt,ili moze kao kucna radinost.Proizvodnja je na malo,ništa puno samo da se može izdati račun.

Solventa.hr kaže...

Anonimno@

Direktor u ugovor o radu najbolje da stavi "posao" koji radi npr. elektrotehničar, informatičar, voditelj poslovanja i slično.
Da, 40 sati tjedno je zakonski redovno radno vrijeme, uvijek može raditi prekovremeno i platiti doprinose i na taj dio. No ono što može je u ugovor ubaciti članak o samostalnosti radnog vremena kao član uprave, da se na njega ne odnose članci iz Zakona o radu o radnom vremenu, stanki, itd. Što bi značilo da tih 40 sati može rasporediti kako želi te ujedno ne mora voditi evidenciju radnog vremena. Može raditi jedan dan 1 sat, drugi dan 12 itd. u okviru fonda sati.

Anonimno@

Za domaću radinost raspitajte se u Uredu za gospodarstvo možete li tu djelatnost registrirati na taj način. Ako ne slijedeće najisplativije je paušalni obrt.

Anonimno kaže...

Poštovana Solventa,

Zanima me kao studenta koji je osiguran putem fakulteta, da li moram plaćati zdravstveno i mirovinsko osiguranje kao vlasnik j.d.o.o ?

Solventa.hr kaže...

Anonimno@

kao vlasnik ne, no ako ste i član uprave (direktor) tada se morate zaposliti u firmi, prijaviti, time gubite studentska prava (ako ste redovni student) i morate plaćati doprinose, no ako je netko drugi direktor tada možete biti osnivač.

Anonimno kaže...

Poštovani,
ako otvorim jdoo, kolika su moja buduća mjesečna davanja? Šta točno i koliko moram plaćati?
Hvala.

Anonimno kaže...

Poštovani/a

trenutno sam redovni student(apsolvent), otvorio sam j.d.o.o. (ugostiteljska djelatnost). Za direktora društva postavljen je član obitelji koji je zaposlen na puno radno vrijeme kod drugog poslodavca.

Pitanje je smijem li ja kao redovan student i vlasnik društva biti jedini zaposleni(posredstvom student servisa) u tvrtci i obavljati poslove usluživanja pića u otvorenom objektu. Također smijem li raditi više sati (cca 230 mjesečno) nego što je dozvoljeno zakonom o radu?

Solventa.hr kaže...

Anonimno@

Mjesečna davanja u drugoj godini ovise o poslovanju prve godine, u prvoj godini imate troškove knjigovođe, najma prostora, 42 kn/mj HGK. Porez na tvrtku se ukida po svemu sudeći...
Plaća ako bude zaposlenih..

Anonimno@

Student bi trebao raditi pomoćne poslove, i satnica u okviru zakonskih propisa, znači po mom mišljenju trebalo bi još nekoga zaposliti.

Anonimno kaže...

Ljubazno vas molim pojašnjenje:
- trenutno radim kao sporedna djelatnost / paušalni obrt (prema rješenju Porezne uprave), ali za potrebe proširenje posla (suradnje s jednom EU tvrtkom) bih trebala otvoriti barem j.d.o.o., te me zanima:
- da li je zaista TOČNO da se kao osnivač (vlasnik/ direktor) tog novog j.d.o.o.-a mogu prijaviti kao zaposlenik na 2 sata dnevno? Pitam to jer je upravo početkom godine moja kolegica u istom poslu dobila kaznu da mora platiti SVE doprinose (razliku) od dana osnivanja jdoo-a (nekoliko godina unatrag!!!), jer je kao direktor sklopila ugovor sa sobom kao zaposlenikom na pola radnog vremena? ne bih željela napraviti istu grešku, a isplaćivati si plaču kao direktor firme mi ne pada na pamet, jer toliki iznos ne zaradim mjesečno!
Molim vas savjet, odnosno uputu na neki zakonski akt gdje je vidljivo da je moguće biti osnivač jdoo-a i istovremeno zaposlenik na pola radnog vremena, ili na 2 sata dnevno.

Također, da li si osoba sama zaposlena u svom jdoo-u na 2 sata dnevno može isplaćivati putne troškove i dnevnice po obavljenom službenom putovanju?

Hvala unaprijed!

Anonimno kaže...

Postovani, da li je moguce otvoriti jdoo za vrijeme porodiljnog dopusta, s time da je osoba nezaposlena. Ukoliko da, da li se porodiljni pauzira ili osoba moze nastaviti sa porodiljnim te u jdoo zaposliti nekoga, i da li taj zaposlenik mora imati neku visu funkciju u jdoo (direktor) ili ne? Hvala unaprijed

ramond george kaže...

Dobrodošli na MARK ANTHONYLOAN DRUŠTVA personaliziranu uslugu za sve vaše financijske potrebe)
Nude kredite po vrlo niskoj kamatnoj stopi od 2%, nudimo osobni zajmovi, debt consolidation krediti, poduzetnički
Capital, poslovni zajam, Obrazovanje Zajam, home zajam, a kredit na razum i hitne potrebe. Da li ikada odbijen
Vaše banke? Imate li loše kreditne? Imate neplaćene račune? Jeste li u dugovima, ako je potrebno za postavljanje posao? Ne brinite više, jer mi smo tu da nude niske kamate kredita. Naši kredita varira od $ 2000 USD (dvije tisuće dolara na}. Mi smo također daju u USA Dollar Euro i funta !! Ako Vas
zainteresirani ispunite podatke ispod i ne ustručavajte se kontaktirati nas putem
E-mail: (markanthonyloanfirm@gmail.com)

ZAJAM OBRAZAC

OSOBNE INFORMACIJE
Puno ime ............................
Potrebno Iznos kredita ........................
Trajanju od .......................................
Spol ... ..................................
Religija: .................................
Pokrajina / država: ..................................
Grad .. .....................................
Država ................
Dob ........................
Kontakt adresa: ... ...........................
Okupacija: ....................................... ..
Mjesečni prihod ……………….
Broj telefona: ........................
Namjena kredita: ...............................
Ako se primjenjuju prije {da ili ne} ............... ..
Sretno
Hvala i pozdrav

Hello kaže...
Autor je uklonio komentar.
Anonimno kaže...

Poštovani, prijavljuem projekt za bespovratna sredstva i jedan od uvjeta u slučaju dobitka sredstava je otvoriti firmu. U troškovniku želim smanjiti trošak plaće zaposlenog (dakle mene)i sav novac usmjeriti na razvoj software-a i projekta. Je li moguće otvoriti j.d.o.o. s jednim zaposlenim koji je prijavljen 1 sat tjedno (ili dnevno, ovisi koji je minimum)? Dakle sudjeluje samo jedna osoba i ista osoba je i osnivač i direktor i zaposlenik. Imate li savjet kako u početnoj fazi razvoja smanjiti trošak plaće na minimum minimuma?

Anonimno kaže...

Poštovani, prijateljica i ja bi otvorile neki oblik pečenja kolača-torti. obje smo ekonomske struke pa nam je zbog toga pala u vodu ideja o obrtu.
Dali u sklopu jdoo-a možemo sami izrađivati slastice ili svejedno osoba koja to radi mora biti te struke?
Ako možemo same dali se tada treba bar jedna zaposliti u jdoo-u s obzirom da smo obje zaposlene(ja u vl.obrtu,a ona kod drugog poslodavca)?
Gdje bi mogla naći konkretne podatke o uvjetima prostora (imamo na raspolaganju vl.privatni prostor koji bi trebalo prilagoditi) i općenito uvjetima takvog poslovanja.
Još jedna stvar-nebi se radilo o klasičnoj slastičarnici već samo prodaja po narudžbi i ako je moguće plaćanje po računu bez fiskalizacije(gotovine).
Hvala!

Solventa.hr kaže...

Anonimno@

Možete se prijaviti na 2 sata dnevno i plaćati razmjerno doprinose. Početkom ove godine teško da je kolegica dobila razliku za platiti svih doprinosa, u 2015.g. je problem bio s tumačenjem HZZO-a pa su slali uplatnice za razliku doprinosa za zdravstveno osiguranje ljudima koji su bili prijavljeni na minimalac, no takva praksa je zaustavljena, a oni koji nisu platili Porezna uprava im je stornirala ta zaduženja, tako da vjerujem da je kod kolegice nešto drugo u pitanju.

Mogu se isplaćivati putni troškovi jer prijava u tom slučaju ide na 10 sati tjedno, pa shodno prijavljenom vremenu možete isplatiti takve troškove, a kao direktor imate pravo ugovoriti samostalnost u određivanju radnog vremena, što znači da možete raditi npr. u jednom tjednu 15 sati, u drugom 5 sati i slično, držeći se pritom mjesečnog fonda sati na koji ste prijavljeni.

Anonimno@

*bespovratna sredstva - pročitajte odgovor gore, može prijava na 1 sat dnevno.

Anonimno@

*torte/kolači - možete, u jdoo se ne traži kvalifikacija, no morate imati sanitarne knjižice, i obzirom da je djelatnost takva trebao bi bar netko biti prijavljen. Možete sebe prijaviti i prijavu odnijeti referentu od obrta u poreznu, pa će vam tamo obustaviti mjesečne doprinose i za obrt ćete ih plaćati na godišnjoj bazi (obrt će biti druga djelatnost, uz rad, izmjenama koje slijede od 01.01.2017. plaćat ćete 10% mirovinsko i 7,5% hzzo).

Jelena kaže...

Postovani, kolega i ja namjeravamo otvoriti jdoo. Buduci da se planiramo zaposliti u njemu, zanima nas mozemo li oboje traziti poticaje za samozaposljavanje? Unaprijed hvala na odgovoru, Jelena

Anonimno kaže...

Poštovani,
Evo u planu mi je otvoriti j.d.o.o., ugostiteljstvo. Znam da moram pribaviti sanitarnu, higijenski minimum (jer budu i peciva-zamrznuta).
Zanima me da li se odmah pri prijavi na trgovački sud moram prijaviti na HZMO i HZZO.
I još jednu informaciju, da li se od 1.1. 2017., mijenja minimalna plača za zaposlenog u jdoo kao osnivača jdoo.
Jer koliko znam do sada je bilo minimalna plača a zada neznam da li se mijenja od 1.1.2017.
Hvala na odgovoru.

Ris kaže...

Gdje se treba prvo javiti kad hoces zatvoriti jdoo

Solventa.hr kaže...

Jelena@
Mislim da ne možete oboje odmah koristiti poticaje, no provjerite na HZZ, možda se nešto mijenjalo.

Anonimno@
Ako ste nezaposleni trebate se odmah prijaviti na HZMO i HZZO.
Plaća člana uprave - direktora od 01.01.2017. više ne može biti minimalac, već je propisan bruto1 od 5.030,35 kn.

Ris@
Prvo trebate otići kod bilježnika, on će Vas uputiti u proceduru zatvaranja firme.

Anonimno kaže...

Poštovanje, otvaram jdoo. Bit ću jedini zaposleni sa sigurnim mjesečnim primanjem. Koristit ću vlastiti osobni automobil. Može li iznos plaće biti svaki mjesec drugačiji, a ostatak si isplatim kroz putne troškove, ovisno o kilometraži koju prijeđem, a u prosjeku mjesečno ću napraviti oko 1500 kilometara. Znam da sam sa sobom mogu sklopiti ugovor o najmu uredskog prostora. Postoji li limit kojega mogu staviti za najam prostora, ili primjerice sklopim ugovor u kojemu piše da za 20 kvadrata mjesečni najam iznosi 3500 kuna. Ne zanima me dobit na kraju godine, sve što zaradim, nakon što platim troškove - poreze, doprinose, računovodstvo, naknade... isplatio bih si preko plaće i putnih troškova, jer ne radi se o visokom mjesečnom iznosu, ali iznos je siguran.

Jadranka Bujas kaže...

Poštovani,

Vlasnik sam j.d.o.o., ušli smo u blokadu i direktor mi je dao ostavku (zaposlen je u drugoj firmi). Sada postavljam sebe za direktora, ali ja radim veći dio godine van EU i tamo plaćam sva osiguranja prema propisima te države (Dubai). Dio godine radim u Hrvatskoj za drugog poslodavca koji mi uplaćuje redovne doprinose. Ne mogu za sada zatvoriti j.d.o.o.jer ima duga prema državi. Mogu li tu biti direktor a da si ne plaćam nikakve doprinose jer sam osiguran u drugoj državi 8 mjeseci, a u Hrvatskoj 4 mjeseca? Unaprijed hvala

Dalibor kaže...

Poštovani,
osnovao bih jdo u ugostiteljstvu, zanima me da li mogu raditi ako nemam niti jednog radnika koji ima stručnu spremu koju navedena djelatnost zahtijeva?
Drugo pitanje je ako prijavim sebe kao direktora zaposlen sam a imam manju plaću od zahtijevanog bruta da li jdoo mora nadomiriti razliku u doprinosima do zahtijevanih cca 5000 kn?

Anonimno kaže...

Poštovani,
Da li se ovaj propis da:
Plaća člana uprave - direktora od 01.01.2017. više ne može biti minimalac, već je propisan bruto1 od 5.030,35 kn.

Odnosi li se to samo na one koji sad otvaraju jdoo i prijavljuju se na HZMO ili se odnosi
i retrogradno na postojeće vlasnike-direktore jdoo-a koji su već prijavljeni na mirovinskom?
Hvala

Solventa.hr kaže...

Anonimno@
Iznos plaće može biti svaki mjesec drugačiji, u ugovoru o radu možete navesti da je ugovorena minimalna plaća od 3.276 kn bruto1 (ako niste ujedno i direktor, onda mora biti minimalno 5.030,35 kn), te bonus ovisno o ostvarenim rezultatima. Onda morate isplatiti minimalnu plaću a ako želite više, to će biti bonus prema rezultatima.
Ugovor o najmu ne postoji gornji limit, no savjetujem ne pretjerivati, 10-20% više od tržišne cijene maksimum.

Jadranka Bujas@
Za ovih 4 mjeseca zaposlenja u HR ne morate plaćati doprinose, no ako Vas oni odjavljuju na 8mj pa opet prijavljuju, za taj period treba vidjeti postoji li Ugovor o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja i ugovor o socijalnom osiguranju između RH i države u kojoj radite te prema tome vidjeti kakva je situacija s doprinosima.

Dalibor@

Možete raditi u jdoo kao konobar i bez struke.
Doprinose morate platiti na propisani bruto za direktora 5.030,35 kn, a neto si možete isplatiti i manji ako tako ugovorite (minimalac 3.276 kn).

Anonimno@

Propisana osnovica od 5.030,35 kn odnosi se na sve direktore, i one već prijavljene i one koji će se tek prijaviti.

Anonimno kaže...

Postovani

Zna li netko tocnije troskove zatvaranja j.d.o.o. za 2017. godinu. Stlno se sve mijenje ali kn sta ljudi govore nije ni priblizno iznis. Nemam nikakvih dugova sve je cisto samo zelim zatvoriti.
Hvala puno

Anonimno kaže...

Može li službenik koji radi u jedinici lokalne i područne samouprave po zakonu biti direktor J.d.o.o.?

Anonimno kaže...

Mogu li raditi u j.d.o.o. u kojemu sam direktor....a doprinose placati kao vlasnik obrta

Anonimno kaže...

Poštovani,
vlasnik sam j.d.o.o. za fotografske djelatnosti a zaposlen sam u drugoj firmi na puno radno vrijeme. Pošto nemam zaposlenika i sam radim kolko stignem....zanima me na koji način ja kao vlasnik mogu izdavat račune i vršit usluge? Da napravim ugovor o djelu ili nešto drugo? Hvala na odgovoru! LP

Anonimno kaže...

Dan dali ja ko nezaposlena osoba mogu sebi sama uplacivat staz i zdrastveno

Anonimno kaže...

Pozdrav

Ako otvorim J.d.o.o. u 2017 godini , koliko je minimalna placa na koju mogu da se prijavim te dali mogu da se prijavim na 4 ili na dva sata , jer sam nezaposlena osoba s prijavom na zavodu za zapošljavanje ?

Koliko je stvarni trošak otvaranja J.d.o.o. , zanemarimo onu priču od 10 kn jer stvarni trošak je već , koliko je stvarni trošak te vreme da se pokrene J.d.0.0 ?

Branko kaže...

pozdrav, pitanje: vrijede li još uvijek informacije ili postoji šansa da su zastarjele?

Anonimno kaže...

Drugim riječima Država hrvatska je ovim zakonom o direktorkim plaćama u j. d.o.o.osudila na propast i ovo malo sitnih (poduzetnika,sitnih obrtnika) da odustane od svojih planova,zelja i života samo zato sto si moraju isplaćivati plaće koje ne mogu niti fizički zaraditi kakav primjer brige o svom narodu bravo !!!!!!!!!

Solventa.hr kaže...

Anonimno@
Prema mojim saznanjima trošak zatvaranja kreće se oko 2.500 kn, naime bilježnici toliko naplaćuju iako je bilo govora da će troškovi biti oko 700 kn.

Anonimno@
Može li državni službenik biti vlasnik jdoo ovisi o internim odlukama.

Anonimno@
Nejasno je pitanje...imate i firmu i obrt pa pitate možete li doprinose plaćati kao obrtnik ? Ako je to slučaj možete.

Anonimno@
Da, ugovor o djelu (ako ste član udruge umjetnika, možete uz potvrdu imati povlastice), no to Vam je skupa igra, zašto niste išli na paušalni obrt ako ste stalno zaposleni, davanja su puno manja.

Anonimno@
Nezaposlena osoba može nastaviti plaćati produženo osiguranje nakon prestanka radnog odnosa, ako je to pitanje.

Anonimno@
Trošak otvaranja jdoo je cca 800 kn, traje cca 5-7 dana.

Minimalna plaća direktora je 5.030,35 kn bruto1, možete se prijaviti i na 1 sat dnevno, doprinosi tada idu razmjerno prijavi.

Branko@
Koje informacije Vas zanimaju, općenite vrijede, iznosi doprinosa, porez na dobit i neke stvari su mijenjanje.


Anonimno kaže...

Planiram otvoriti jdoo i biti svoj jedini zaposlenik. Da li to znaci da sam samim time ja i direktor te da necu moci imati minimalac, nego placu direktora 5.030,35 kn/mj?

Anonimno kaže...

Poštovani,
Navršio sam 66god.života i prošle godine sam podnio zahtjev za starosnu mirovinu. Iz mirovinskog su mi to odbili jer sam direktor trgovačkog društva osnovanog 90tih godina prošlog stoljeća sa bivšom suprugom u omjeru 50/50%. Trg. društvo već godinama ne radi i u studenom 2016.g. je zbog višegodišnjeg ne dostavljanja završ. računa u FINA-u, likvidirano (brisano iz sudskog registra). Neki dan sam od porezne uprave dobio uplatnice za plaćanje doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje na više od 100.000 kn. Hrvatski sam branitelj (ne borbeni sektor) i dragovoljni davatelj krvi (više od 70 puta). Jesam li obavezan platiti i doprinose za zdravstveno osiguranje, ako sam kao hrv. branitelj već zdravstveno osiguran i kao dragovoljni davatelj krvi imam besplatno dopunsko siguranje. Zna li netko što mi je za činiti. Napominjem da sam već godinama nezaposlen i bez prihoda i živim sa majkom i njezinom mirovinom.

Solventa.hr kaže...

Anonimno@
Da, ako ste direktor minimalac iznosi 5.030,35 kn bruto1.

Anonimno@
Nažalost, ako ste bili direktor a niste bili nigdje u radnom odnosu bili ste se dužni prijaviti kao direktor i plaćati doprinose na poduzetničku plaću, ili ste se trebali maknuti sa funkcije direktora, kako to niste učinili porezna je očito to zaduženje napravila sama.
Eventualno što možete je vidjeti za koji period Vas terete te ukoliko imate uvjete pozvati se na zastaru pa da Vam dio duga otpišu.Zastarni rok od ove godine je 6 godina.

StariPurger kaže...

Terete me za period od 1.1.2014 od kad je stupio na snagu novi zakon (čl. 12) pa do studenog 2016. Trg. društvo nije imalo nijednog zaposlenog (pa ni mene), a nisam znao da sam po tom novom zakonu bez obzira na to obavezan plaćati doprinose.
Ako kao hrv. branitelj imam zdravstveno osiguranje, zašto su me zadužili i po tom osnovu? Jesu li pogriješili ?

MarioSB kaže...

Svaka cast na komentaru.Pored toga moram naglasiti da je cijena knjigovodstva za jdoo duplo veca nego za obrt. Prije tri godine moja supruga je na nagovor sa biroa otvorila cvjecarnicu jdoo. I te doprinose na minimalcu jedva je placala a kako ce sada naravno nikako. Takoder napominjem da se mogu placati doprinosi na pola i cetvrt radnog vremena ali jedino ako nemate otvoreni poslovni prostor tj neku trgovinu. Jer ako imate otvoren poslovni prostor i 40 sati tjedno vam je malo sto ispada negdje 5.5 sati po radnom danu. Van prijavljenog ranog vremena trgovina vam ne smije raditi niti smijete izdavati fiskalne racune.Svaka cast onim lopovima na novom donesenom zakonu.

Anonimno kaže...

Poštovani,imam jdoo,direktor i jedini zaposleni, da li si mogu isplaćivati placu kao zaposlenik ili moram direktorsku?

Unknown kaže...

Postovani imam pitanje? Imam jdoo koji ima svega 2500kn dugovanja prema drzavi. Ja vise ne tadim inace je bilo ugostiteljstvo tocnije pecenjara, jel mogu u stecaj sta trebam napraviti za stecaj ili za mirovanje firme s tim da imam pravo na burzu uzimat naknadu ali mi na burzi kazu da moram promjenit direktora da li se to moze i koji bi bio postupak i koja bi bila cijena toga

Anonimno kaže...

Poštovani, mogu li se kao direktor i jedini zaposleni u j.d.o.o. prijaviti na skraceno radno vrijeme,npr. 20 sati tjedno? hvala

Irena S kaže...

Poštovani,

namjeravam otvoriti internet trgovinu pa vas molim za pomoć:

1. nezaposlena sam pa ako otvorim obrt i budem vlasnik obrta i jedina zaposlena mogu li se prijaviti na 2h radnog vremena dnevno kao i direktor u j.d.o.o.-u?

2. ako mogu, trebam li si isplaćivati plaću?

Lp

Anonimno kaže...

Imam jdoo i zatvorila bi ga. Znam da se biljezniku placa oko 1200 kn.sada me zanima koliko se placa trgovackom sudu te nekakve objave,oglasi...nezz kako se to tocno zove jer mi nitko nezna objasniti koliko to tocno dode. Znaci zanima me konacna cifra zatvaranja jdoo
Hvala

Anonimno kaže...

Pozdrav,

Dali ću si morati isplaćivati 5.030,35 kn bruto1 plaću ako se prijavim na ne puno radno vrijeme od 2 sata? Ja bih bio osnivač te jedini zaposleni u j.d.o.o.

Hvala

Adnan Rustemi kaže...
Autor je uklonio komentar.
Adnan Rustemi kaže...

Ako sam na porodiljnom mogu li otvoriti jdoo i biti direktor bez da placam doprinose dok sam na porodiljnom i zaposliti radnike

Adnan Rustemi kaže...
Autor je uklonio komentar.
Anonimno kaže...

POŠTOVANJE,
zanima me sljedeca situacija, vlasnik sam obrta koji radi godišnje max 2 mj i uskoro se selim u UAE u stalni radni odnos. Da li svoje prihode iz te države moram prijavljivati kao dobit obrta i na kraju placati porez za to? Ukoliko bi prebacio obrt na nekog člana obitelji da li onda trebam prijaviti svoju dobit u HR? Koliko sam uspio skužiti Hr nema ugovor s UAE o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja. I da li odjava prebivališta igra ikakavu ulogu kod placanja poreza na dobit u HR na placu zarađenu u toj državi?
hvala na odg
lp

Solventa.hr kaže...

StariPurger@
Nisu pogriješili, ako ste direktor a niste drugdje zaposlen, pa niti u svojoj firmi tada plaćate doprinose kao član uprave.

Anonimno@
Ako ste član uprave plaćate doprinose na 5.030,35 kn.

Unknown@
Na burzi ne možete dobivati naknadu dok ste vlasnik više od 25% udjela, što znači da biste morali prodati firmu, a ne promijeniti direktora.

Anonimno@
Možete se prijaviti na 20 sati tjedno kao direktor.

Irena S@
Kod obrta nema prijave na 2 sata, već ide automatski osnovica propisana za obrtnika što trenutno iznosi 5.030,35 kn odnosno cca 1.900 kn doprinosa mjesečno.

Anonimno@
U 1.200 kn kod bilježnika bi trebale biti uključene sve pristojbe i za sud.

Anonimno@
Ne, kao što je već nekoliko puta navedeno ako je prijava na npr.2 sata dnevno tada se osnovica od 5.030,35 kn dijeli s 4.

Adnan Rustemi@
Možete.

Anonimno@
Morali biste ili zatvoriti obrt ili ga "prebaciti" na člana obitelji (prvo član obitelji ulazi kao suvlasnik obrta, a zatim Vi istupate iz obrta).
Kako ne biste plaćali porez ovdje, morate se odjaviti na Poreznoj kao rezident RH.

Anonimno kaže...

Postovani zena mi radi u privatnoj firmi i otvorila je jdo sezonskog poslovanja i zaposlila bi jednu radnicu.Moze li uzet bolovanje u firmi(porodiljni)i pomagat radnici preko sezone u svom jdo?Jdo ima u imenu i turisticku agenciju ali zena nema voditelj turisticke poslovnice,moze li radit usluge bookinga drugim firmama
Hvala

Anonimno kaže...

Postovani koji je rok za novootvoreni jdo za prijavu na mir i zdr i poreznu ako vlasnik radi u privatnoj firmi a jdo pocinje s radom 1.6.

Anonimno kaže...

Postovani pozajmicom bi financirao jdo u vlasnistvu zene za sredstva za rad.kako je najisplativije da mi vrati ulozeno.jdo radi samo sezonski

Unknown kaže...

Koliki temeljni kapital minimalno mora biti za j.d.o.o

Anonimno kaže...

Zaposlen sam u jednoj firmi i zelim otvoriti jdoo. Da li mogu u popis djelatnosti prijaviti i one koje obavljam u svojoj firmi?

Anonimno kaže...

Poštovani, radim u jednoj firmi, ali planiram otvoriti i svoju. Sebe bi prijavio kao direktora (tako da mi doprinose i plaću podmiruje firma u kojoj radim), a ženu bi za početak prijavio na 1 sat tjedno. Da li je to tako po zakonu ispravno? ili mora biti barem jedna osoba u firmi prijavljena na punu plaću odnosno puno radno vrijeme? Hvala unaprijed na odgovoru!

Robert kaže...

Poštovani da li može netko drugi sjesti na placu ako imam jdoo a radim u drugoj firmi a nije porez u pitanju

Solventa.hr kaže...

Anonimno@
Ako je žena na porodiljnom ne smije raditi nigdje jer u slučaju kontrole izgubit će pravo na naknadu i morati vratiti sve što joj je isplaćeno na porodiljnom. Ako se radi o turističkoj agenciji mora biti zaposlen voditelj na puno radno vrijeme.

Anonimno@
Ako ste zaposleni drugdje a firma je upisana u sudski registar, na poreznu se treba javiti čim dobijete sve papire (cca 8 dana od otvaranja), a ako nema zaposlenih na mir.i zdrav. ne morate ići sve dok ne bude netko zaposlen.

Anonimno@
Ugovorom o pozajmici ćete pozajmiti novac firmi, i firma će Vam vratiti nazad kad bude imala novaca.

Unknown@
Min.temeljni kapital jdoo je 10 kn.

Anonimno@
Možete staviti na popis djelatnosti sve što želite, no ako planirate obavljati istu djelatnost kao i Vaš poslodavac morati imati njegovu pismenu suglasnost jer u suprotnom može tražiti odštetu sukladno Zakonu o radu.

Anonimno@
Da možete biti direktor, te za sebe ne plaćate doprinose ako ste zaposleni u drugoj firmi. Žena može biti prijavljena na 1 sat dnevno, nema zakonskih zapreka.

Robert@
Nejasno je pitanje. Imate jdoo u kojem ste direktor, ali niste zaposleni u njemu već u drugoj firmi? Znači da plaću dobivate samo kod svog poslodavca, i na nju ako Vas netko ovrši može sjesti ovrha, u tom slučaju se plijeni 1/3 plaće.

Anonimno kaže...

Zaposlena sam kod drugog poslodavca i imam registriranu domaću djelatnost. Postoji li mogućnost da nekog zaposlim ili da unajmim asistenta koji bi mi pomogao u izradi i prodaji proizvoda.
Hvala na odgovoru

Anonimno kaže...

Poštovani,
Treba li j.d.o.o koji nije u sustavu PDV imati knjigovođu,ili može vlasnik voditi knjigu prometa kao kod obrta?

Dražen Đaković kaže...
Autor je uklonio komentar.
Solventa.hr kaže...

@Anonimno
Možete zaposliti nekoga.

@Anonimno
Kod firme nema knjige prometa, već se vodi dvojno knjigovodstvo, možete vi sami vodite knjige ako znate. Prema mom iskustvu ako niste stručni to je opasna igra koja vas možete jako puno koštati u slučaju nadzora. Odluka je Vaša, te u tom slučaju morate imati registriranu djelatnost računovodstvenih poslova.

Anonimno kaže...

Poštovani,
otvorio bih JDOO kao servis za čišćenje,u radnom odnosu sam i ja i supruga,obavljali bi povremeno taj posao,znači uz svoj posao,da li je to moguću,da li samo nju moram prijaviti na par sati,a ja kao direktor ne ili?
Hvala

Anonimno kaže...

Postovanje. Zelim otvoriti ugostiteljski objekt koji ce poslovati mjesec dana u godini. Trenutno sam u inozemstvu ali poslovao bih na adventskim kucicama. Sto vi predlazete..obrt,jdoo. Dali na prodano piće placam porez 25% i onda opet porez na dobit? I dali sam uopce obvezan biti u sustavu poreza jer u tih mjesec dana necu prelaziti 150 tisuca kuna prometa. Hvala

Ivanica Bilić kaže...

Poštovani,

da li mogu otvoriti obrt i izdavati račune za knjigovodstvene usluge iako sam na porodiljnomu. Da, u slučaju kontrole moram vratiti iznos porodiljne naknade ali što ako mi mama pomaže/radi cijeli posao, jer u obrtu može pomagati član obitelji bez prijave, kako se na to gleda?Obrt bi samo glasio na moje ime a mama bi radila. Ili da je zaposlim na jedan sat u svom obrtu, ona je isto zaposlena, pa ne bi plaćala pune doprinose.
Hvala na pomoći

Ivanica Bilić kaže...

@anonimno: zašto bi otvarali jdoo za servis za čišćenje? bolje vam je paušalni obrt. plaćate manje doprinose i fiksni porez koji je stvarno malen i to samo za vrijeme trajanja obrta, moćete staviti na par mjeseci ili koliko traje sezona. Prijavite na sebe ili suprugu a drugi član obitelji može pomagati u obrtu bez prijave.

riinternet kaže...

Otvaram jdoo. da li je moguće da direktor tvrtke bude osoba koja je zaposlena u drugoj tvrtci kao direktor na 6h radnog vremena? hoće li ta osoba imati dodatne troškove i mogu li se u tom slučaju ja zaposliti u svom jdoo kao zaposlenik na minimalnu plaću?

Anonimno kaže...

Poštovani,

Planiram otvoriti j.d.o.o. ili d.o.o. za kozmetičke usluge/prodaju/savjetovanja i sl. Pitanje glasi - budući da u početku zarada neće biti velika, na koji je način najbolje posložiti stvari kako bih državi davao što je manje moguće doprinosa/poreza? Budući da nisam nigdje drugdje zaposlen, da li je moguće da budem u statusu vlasnika/osnivača tvrtke, za direktora postaviti osobu koja je već negdje zaposlena na puno radno vrijeme kako bih izbjegao plaćanje doprinosa na direktorsku plaću, a sebe zaposliti kao "običnog" radnika na 2 ili 4 sata? Puno hvala na odgovoru!

Anonimno kaže...

Pozdrav,

Trenutno planiram otvoriti jdoo za prijevoz i trgovinu,nezapolena sam osoba i imam ovrhu na privatnome računu i nisam bas kreditno sposoban Moje pitanje je da li na to šta utječe navodno da ne mogu biti direktor nego eventualno kao osnivać, molim malu pomoć oko toga?

Tehix Adria kaže...

Poštovanje, u kraćem periodu planiram otvoriti j.d.o.o. koji bi se bavio djelatnostima kao 24 Sata tj. News web portal (BEZ TISKANJA NOVINA). Moje zanimanje bih bilo pisanje vijesti na web stranici i prodaja reklamnih prostora.

1. Zanima me moram li za takvu djelatnost imati neku posebnu skolu?

2. Moram li za takvu djelatnost imati posebne uvjete rada ili ista može biti prijavljena kod kuće?

3. Moram li za takvu djelatnost biti zaposlen u j.d.o.o. ili mogu ostati kod trenutnoga poslodavca kod kojega sam zastalno?

4. Uz sve to planiram iznajmljivati reklamacijske prostore na stranici firmama. Pa me zanima sto bi meni trebalo da ja kao j.d.o.o. izdajem firmama R1 racune za koristenje istih usluga.

5. Firma bi se zvala Tehix Adria. A portal za novosti Tehix zanima me na koji nacin se i ako se uopce treba prijaviti da je tehix adria nositelj ajmo to nazvati projekta ili necega slicno.

SRDAČAN POZDRAV.

UNAPRIJED HVALA NA ODGOVORU!!

Anonimno kaže...

Postovani!
Zanima me sto sve sjediste mora imati kao objekt posto je sjediste firme kuca roditelja? Tipa tablu sa nazivom firme, postanski sanducic, natpis o radnom vremenu,posebno uredenu sobu...?

Unknown kaže...

Poštovani, otvaranje j.d.o.o ukoliko sam zaposlen u drugoj firmi koja plaća doprinose i zdravstveno. Jasno mi je kako ne uplaćujem dodatne doprinose, ali me zanima kako izvući dobit. Na koji način isplacujem mj., plaću? Plaćam li porez na doh ili na dobit? Želim otvorit j.d.o.o za najam vozila sa vozačem kao uvjet za rad preko Ubera. Hvala.

Anonimno kaže...

Dobar dan zanima me dali ja mogu otvorit j.d.o.o ako nemam zavrsenu srednju skolu...a polozila neke tecajeve..hvala

Anonimno kaže...

Poštovani
Zanima me kako obračunavati troškove (automobila, goriva ) ako imam osnovani jdoo brz zaposlenih. I dali je moguće isplaćivati dnevnice. Jdoo je kao druga djelatnost nitko nije zaposlen

RB UNIGENITO - računovodstveni servis kaže...

Poštovani, otvaranje j.d.o.o ukoliko sam zaposlen u drugoj firmi koja plaća doprinose i zdravstveno. Jasno mi je kako ne uplaćujem dodatne doprinose, ali me zanima kako izvući dobit. Na koji način isplacujem mj., plaću? Plaćam li porez na doh ili na dobit? Želim otvorit j.d.o.o za najam vozila sa vozačem kao uvjet za rad preko Ubera. Hvala.

24. siječnja 2018. u 22:44

ODG:
Ukoliko niste zaposleni u firmi, nemate mjesečnu plaću, plaća je za radnike koji su zaposleni temeljem ugovora o radu, i prijavljeni kao takvi u radni odnos.
Što se tiče dobiti, vi kao vlasnik ukoliko sebi isplaćujete dobit, na tu dobit plaćate 12% poreza na dobit (za prihode do 3.000.000,00 kn), te prilikom isplate još 12% poreza na dohodak od kapitala i na tih 12% prirez ovisno o prebivalištu.
Ukoliko otvarate j.d.o.o. obveznik ste poreza na dobit, a ne poreza na dohodak.
Ako otvarate j.d.o.o. za bavljenje uberom, moje mišljenje je da mora vozač biti prijavljen u r.o. kako bi obavljao taj posao.

LP

RB UNIGENITO - računovodstveni servis kaže...

Anonimno Anonimno kaže...
Dobar dan zanima me dali ja mogu otvorit j.d.o.o ako nemam zavrsenu srednju skolu...a polozila neke tecajeve..hvala

ODG:

Poštovana, koliko znam, ne postoji uvjet stručne spreme za otvaranje j.d.o.o.-a.


LP

RB UNIGENITO - računovodstveni servis kaže...

Anonimno Anonimno kaže...
Poštovani
Zanima me kako obračunavati troškove (automobila, goriva ) ako imam osnovani jdoo brz zaposlenih. I dali je moguće isplaćivati dnevnice. Jdoo je kao druga djelatnost nitko nije zaposlen

ODG:
Poštovani,
Ukoliko imate j.d.o.o. bez zaposlenih, zakon vam ne priječi da imate automobil, odnosno neko drugo osn.sredstvo, ali prilikom nadzora, inspektor može osporiti taj trošak.
Ukoliko niste zaposleni, dnevnice ne može isplaćivati neoporezivo.
To se odnosi na sve neoporezive primitke (dnevnice, božićnice, 2kn po km za korištenje os.automobila u posl.svrhe i sl.).
Uvjet je da ste u r.o., makar i na 1 sat dnevno.

Ukoliko ste direktor, a niste u r.o., onda vam se isplate tih inače neoporezivih primitaka za zaposlenike tretiraju kao drugi dohodak, i na njih se plaćaju doprinose, te porez i prirez.

LP

Jelena Martinčić kaže...

Poštovani,
prilikom savjetovanja za korištenje potpore za samozapošljavanje na Zavodu za zapošljavanje rečeno nam je da svaki primatelj te potpore mora nakon otvaranja poslovnog subjekta biti ovlaštena osoba za zastupanje istog.
Tu potporu planira koristiti dvoje ljude za otvaranje jednog j.d.o.o.-a, na Zavodu su upoznati s vrstom poslovnog subjekta koja se planira otvarati. Međutim, ako sam dobro razumijela j.d.o.o. može imati samo jednog člana uprava (direktora) koji zastupa j.d.o.o., dakle ispada da je nemoguće ispoštovati njihov zahtjev u ovom slučaju? Postoji li ikakva mogućnost da direktor temeljem određene odluke (ovjerene kod javnog bilježnika ili nešto) ovlasti nekog zaposlenika (isto primatelja te potpore)) za zastupanje j.d.o.o., odnosno postoji li ikakva fora kako bi se prema Zavodu ispoštovalo to što oni traže?

Unaprijed zahvaljujem na odgovoru

Anonimno kaže...

Postovani,
Otvaram j.d.o.o. kao jedini član uprave i direktor radi ugostiteljske djelatnosti sezonskog tipa 6 mj.(jer nemam skolu za isto, i nezaposlen sam)
Zanima me da li ja moram biti zaposlen i kada mi objekt ne bude radio slijedecih 6 mj.u god., posto sam jedini clan i direktor? I koje obveze me sve cekaju kad mi je objekt zatvoren?

Unaprijed zahvaljujem,

kelvin smith kaže...

Jeste li poslovni čovjek ili žena? Trebate li sredstva za pokretanje vlastitog posla? Trebate li zajam za podmirenje duga ili isplatu računa ili početak lijepog posla? Trebate li sredstva za financiranje projekta? Mi nudimo zajamčene usluge zajma bilo kojeg iznosa i bilo kojeg dijela svijeta za (pojedince, tvrtke, pravnike i korporativne organizacije) uz našu veliku kamatnu stopu od 2%. Za prijavu i više informacija pošaljite odgovore na sljedeću adresu e-pošte: kelvinsmithfunds@yahoo.com

Hvala

alden moore kaže...

Em dic CINTIA CRISTINA Sóc de Panamà. He escoltat sobre aquesta empresa que concedeix préstecs i he sol·licitat un préstec. He escoltat a la gent que diu sobre l'estafa, però mai no he estat estafat abans que aquesta empresa m'ha ajudat amb el meu préstec perquè qualsevol que necessiti un préstec pugui sol·licitar préstecs. L'adreça de correu electrònic és ràpida i segura, aldenmooresloanfim@gmail.com

Dario Klasnja kaže...

Postovani,
Da li si osoba sama zaposlena u jdoo-u na 2 sata dnevno može isplaćivati putne troškove i dnevnice po obavljenom službenom putovanju i do kojeg trajanja putovanja, tj. može li trajanje putnih naloga biti duže od radnog vremena, kao u slučajevima gdje put traje duže od planiranog?
Unaprijed zahvaljujem na odgovoru.
D.

Unknown kaže...

Postovana/postovani,

zanima me moze li direktor jdoo-a u RH zaposlen na nepuno radno vrijeme istovremeno biti zaposlen u drugoj drzavi clanici EU (na nepuno radno vrijeme) te kako funkcionira placanje doprinosa u tom slucaju?

Takodjer, kako funkcionira slucaj kada je osoba samo vlasnik jdoo-a u RH (ne i zaposlena u njemu), a zaposlena je u drugoj drzavi clanici EU?

Lijep pozdrav

Anonimno kaže...

Poštovani,

Čula sam da 2018. g. izlazi neki novi zakon prema kojem bi svaki j.d.o.o. nakon 5 godina poslovanja (bez obzira na visinu temeljnog kapitala) morao prijeći u d.o.o.?
Je li to istina???

Sascha Wiese kaže...

Poštovani
Zanima me sljedeće:
Trudnica sam sa trećim djetetom, tako da sam sljedeće 3 godine na trudničkom dopustu. U firmi u kojoj radim sam imala natprosječno dobru plaću. U sljedeće 3 godine primanja od zavoda za zapošljavanja će biti nedovoljna, tako da bih željela otvoriti j.d.o.o., tj. firmu sa samo jednom djelatnosti u kojoj nisu potrebni djelatnici. Da li imam pravo na to ili otvaranjem iste mogu izgubiti prava na porodiljine naknade?
I drugo pitanje, da li smijem prijaviti i djelatnost turističke agencije, iako sam u prvoj firmi u kojoj sam prijavljena, jedina osoba sa položenim ispitom voditelja poslovnice?

Gina Acampora kaže...

Moje ime je Gina Acampora i govorim o najsretnijoj osobi u cijelom divljom svijetu danas i rekao sam sebi da onaj vjerovnik koji spasi moju obitelj iz naše loše situacije, ja ću reći ime cijelom divljom svijetu i ja sretan što mogu reći da se moja obitelj vratila zauvijek jer sam imala potrebu za zajam od 100.000 eura da bih započeo svoj život posvuda, zbog moje profesije kao jedine mame, s 4 djece i cijelim se svijetom činilo da je visio na mene dok nisam upoznao Boga poslao zajam Društvo koje je promijenilo moj život i moju obitelj, BOGU od straha od tvrtke, Nora Mildred, bila je spasitelj Bog poslao spasiti moju obitelj uz zajam od 100.000 eura kontaktirati joj noramildred.loan@hotmail.com

Anonimno kaže...

Dvije tvrdnje na vašim stranicama su u neskladu, pa bih vas molio za pojašnjenje mora li ili ne mora u jdoo biti zaposlena barem jedna osoba, makar i na sat vremena tjedno:
1. tvrdnja: Nezaposlen sam. Ako otvorim JDOO, moram li se kao direktor JDOO-a zaposliti u svom JDOO-u i uplaćivati doprinose?
Ako nemate zdravstveno i mirovinsko osiguranje po drugoj osnovi, tj. ako ste nezaposleni, onda morate plaćati doprinose kao član uprave jdoo-a ili se morate zaposliti u svom jdoo-u (napraviti ugovor o radu) i plaćati doprinose kao zaposlenik.

2. tvrdnja
5) JDOO ne može poslovati i izdavati račune bez ijednog zaposlenog - netočno!
JDOO može bez problema poslovati bez ijednog zaposlenog.

Harry Dunk kaže...

Jeste li pokušavali dobiti zajam? Jeste li tražili kako dobiti pristup privatnom zajmodavcu? Jeste li bili zabrinuti za svoju tvrtku i trebate zajam za pokretanje ili proširivanje svoje tvrtke? Svi ti odgovori su ovdje riješeni. Ja sam privatni kreditni zajmodavac koji nudi sve vrste zajmova s najviše 15 milijuna eura. Posjetite nas ako vam danas treba zajam. Spremni smo pomoći. Posjetite nas putem (rodfinancing@gmail.com)

Anonimno kaže...

Poštovani,

Nekoliko pitanja. U planu mi je osnovati tvrtku, d.o.o ili j.d.o.o preko koje bi se mogao baviti turizmom ali i drugim stvarima. Trenutačno sam nezaposlen te se kao takav i vodim na birou.
Je li tvrtka koja je registrirana za pružanje usluga u turizmu mora biti i i turistička agencija da bi i pružila te usluge u turizmu? kao npr. pružanja usluge tur. vodiča koje bi pružao ja koji sam i vlasnik tvrtke. Načuo sam da ako tvrtka prodaje SVOJU uslugu a ne od nekoga drugoga, ne mora biti i agencija odnosno točnije možda i mora biti agencija ali ne mora imati voditelja poslovanja. Ne znam koliko je to istina.
U sluačju da voditelja poslovanja treba biti zanima me može li prokurist (ako je u pitanju d.o.o) zapravo biti voditelj poslovanja - kako bi se izbjeglo plaćanje doprinosa na puno radno vrijeme na koje bi voditelj morao biti prijavljen?
Pošto sam nezaposlen, ukoliko osnujem tvrtku ne mogu se kao takav više voditi te mi je plan prijaviti sebe kao radnika na jedan sat kako bi platio manje doprinose. Međutim probleme mi stvara voditelj poslovanja za kojeg ja i imam uvjete ali me zanima jeli se može kako "izbjeći" tog voditelja. Sve se svodi na to je li uslugu tur. vodiča (u ovom slučaju mene) moguće prodati kroz tvrtku koja je registrirana za usluge u turizmu ali nije i agencija i ne zahtijeva voditelja poslovanja i slučaju ako je voditelj poslovanja potreban kako izbjeći plaćanje doprinosa za njega - možda kroz položaj prokuriste?

Unaprijed hvala

Maja Majhan kaže...

Zanima me ako otvorim j.d.o.o. te se prijavim kao direktor firme, da li nužno moram biti prijavljena na taj 1h? Radim u drugoj firmi a tu djelatnost i prijavu na puno radno vrijeme bi prijavila muža.

Unaprijed hvala

Anonimno kaže...

Dali kao jedini član u jdoo moram sebi isplačivati doprinose i plaču u likvidaciji

Eric financee kaže...


Trebate li krediti za projekte, investicije, osobne kredite, poslovne zajmove, stambene kredite, studentske zajmove, zajmove za konsolidaciju i zajmove za različite projekte? za one koji žele dobiti zajam od naše tvrtke trebali nas kontaktirati danas na (ericfinancee@gmail.com ili ericfinancee@outlook.com) i dobiti svoj kredit danas.

Yusi Retnowati kaže...

moje ime je Tomislav Gordić. Moja mi je majka rekla da ona ide putem interneta i došla je do publikacije Guaranty Trust Loan, koja kaže da je njezina kreditna kuća odobrila zajam široj javnosti uz vrlo nisku kamatnu stopu od 2%.

Dakle, kontaktirala sam tvrtku putem e-pošte: anamichaelguarantytrustloans@gmail.com koja je u publikaciji koju je vidjela moja majka i podnijela zahtjev za kredit od 8.000 eura za razdoblje od 2 godine. Tvrtka mi je odgovorila i poslala mi sve uvjete i odredbe njezine tvrtke koju sam pročitao i prihvatio sam uvjete.

Nakon što sam odobrio moj zahtjev za kredit, primio sam obavijest od moje banke da je moj bankovni račun za koji sam izjavio udarac dobio iznos od 8.000 eura.
Dovršio sam otplatu zajma 18. prosinca 2017., a ja sam se odlučio zatražiti da za mene započnem vlastiti posao, koji sam dobio i na svom bankovnom računu nakon istih postupaka. Odlučio sam uključiti i svoje bankovne podatke kako bi svi znali da je to istina i vrlo stvarna.

U nastavku su detalji o mojim bankama:

Naziv banke: PBZ Slavonski Brod
Naziv računa: Tomislav Gordic
Broj računa: HR6723400093202740084
IBAN HR6723400093202740084

Dakle, želim iskoristiti ovu priliku da kažem svima koji traže privatni zajmodavac na internetu koji je pouzdan za kontakt Guaranty Trust Loan putem e-pošte: anamichaelguarantytrustloans@gmail.com
Možete me kontaktirati i ako vam je potrebna pomoć ili želite postaviti pitanja o tome kako sam dobio kredit.
Evo moje e-pošte: [gordictomislav@gmail.com]

kaRlo kaže...

Postovani,

Ako je osoba u radnom odnosu i otvori j.d.o.o. kao clan uprave, moze li ta ista osoba i obavljati poslove?

Najljepsa hvala!

Marta kaže...

Pozdravljam svoje dobre ljude, ja sam Martha iz Hrvatske, došao sam na stranicu kako bih preferirao tvrtku koja mi daje zajam od 48.000 eura za moje dječje lijekove, tražim financijsku pomoć od tada, ali sve zahvaljujem Bogu da ja pronađite firmu pod nazivom Stella Rene kreditna tvrtka gdje sam gotovinu i potvrditi moj kredit bez ikakvog stresa i danas je moj sin bio operiran, tako da moji ljudi i dalje postoje pravi i pravni posudbi e-mail adresu e-pošte ispod (mrsstellareneloanfirm1@gmail.com) joj se obratite za Vaš je brz i pouzdan kredit danas jer je legit% 100.


Bog me blagoslovio sa Stelle Rene.
Marta

Gina Morgan kaže...

Moje ime je Patricia Martins, samohrani roditelj, prije nego što je moj muž umro, ostavio nas je toliko duga, bio sam toliko zbunjen i frustriran kako platiti ogroman dug. Jednog dana sam prolazio preko interneta koji sam došao preko svjedočenja (Pedro Gonçalo) o tome kako mu je GINA MORGAN pomogao s kreditom. Zato sam podnijela zahtjev za kredit od 85.000 eura u trajanju od 5 godina od tvrtke putem svoje pošte (ginamorganloancompany@gmail.com) Kada sam se prijavio za kredit, napravio sam zavjet Bogu da, ako dobijem zajam, ja ću neka svijet zna što je učinio za mene, na moje najveće iznenađenje, za manje od 48 sati moj je kredit odobren kamatnom stopom od 2%. Sada sam riješio dug svog muža i pokrenuo svoj novi život i posao. Upravo sam ispunio svoj zavjet. Dakle, ako želite bilo koju vrstu kredita za tako nisku razinu od 2%, obratite se tvrtki GINA MORGAN LOAN COMPANY LTD na njezinu e-mail adresu ginamorganloancompany@gmail.com